Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

22-latka oszukana „NA BLIK”

Data publikacji 23.02.2022

Kolejna osoba dała się zwieść oszustom, podszywającym się pod znajomych na portalach społecznościowych. Tym razem ich ofiarą padła 22-latka, która odpowiedziała na prośbę o pilną zapłatę za paczkę i straciła 1000 złotych. Kobieta była przekonana, że udostępniając kod BLIK pomaga swojemu znajomemu.

Wczoraj augustowscy policjanci zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie, którego ofiarą padła mieszkanka Augustowa. 22-latka poinformowała mundurowych, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej znajomego. Jak ustalili policjanci, ktoś włamał się na konto społecznościowe mężczyzny, a następnie za pośrednictwem komunikatora poprosił o zapłacenie za paczkę. 22-latka przekonana, że koresponduje z kolegą, wygenerowała kod BLIK, który przesłała przestępcy. W ten sposób straciła 1000 złotych.

Ostrzegamy!

Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę, zapłatę za przesyłkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę; najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
  • nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.
Powrót na górę strony